حفظ سلامت دندان ها

حفظ سلامت دندان ها

دستیابی به سلامت دندان مستلزم مراقبت و محافظت مادام‌العمر است، بنابراین حتی اگر به شما گفته شده است که دندان‌های خوبی دارید، مهم است که هر روز برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات احتمالی گام‌های درستی بردارید.

مراقبت از دندان شامل دریافت محصولات مناسب مراقبت از دهان و توجه به عادات روزانه مراقبت از دندان است.

11 روش حفاظت از دندان ها

در این مقاله ۱۱ روش برای حفظ سلامت دندان ها در خانه را توضیح داده ایم.

1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

یکی از راه های مراقبت از دندان ها در خانه، مسواک زدن به موقع دندان ها است. بر کسی پوشیده نیست که توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.

با این حال، بسیاری از ما هنوز از مسواک زدن در شب غفلت می کنیم. اما با مسواک زدن قبل از خواب از شر میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز جمع می شوند خلاص می شوید.

2. به درستی تمیز کنید

نحوه مسواک زدن به همان اندازه مهم است که مسواک می زنید – در واقع، مسواک زدن ضعیف تقریباً به همان اندازه بد است که اصلاً مسواک نزنید.

وقت بگذارید و مسواک خود را با حرکات آهسته و دایره ای حرکت دهید تا پلاک از بین برود. پلاک حذف نشده می تواند سفت شود و منجر به ایجاد پلاک و التهاب لثه (بیماری اولیه لثه) شود.

3. از زبان خود غافل نشوید

همچنین ممکن است پلاک روی زبان شما ایجاد شود. این می تواند نه تنها منجر به بوی بد دهان، بلکه به سایر مشکلات سلامت دهان و دندان نیز شود. هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، زبان خود را به آرامی مسواک بزنید.

4. از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید

وقتی صحبت از خمیردندان به میان می آید، عناصر مهم تری از قدرت سفید کنندگی و عطر وجود دارد. هر نسخه ای را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است.

در حالی که فلوراید توسط کسانی که نگران اثرات آن بر سایر زمینه های سلامتی هستند، مورد بررسی قرار گرفته است، اما همچنان یک عنصر اصلی سلامت دهان و دندان است.

به این دلیل که فلوراید دفاع اصلی در برابر پوسیدگی دندان است. این کار با میکروب هایی که می توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند مبارزه می کند و همچنین یک سد محافظ برای دندان های شما ایجاد می کند.

5. نخ دندان کشیدن را به اندازه مسواک زدن مهم کنید.

حفظ سلامت دندان ها

جاناتان شوارتز، DDS می گوید نخ دندان فقط برای برداشتن تکه های غذا یا کلم بروکلی نیست که ممکن است بین دندان های شما گیر کند. این امر نشان می دهد. این واقعا راهی برای تحریک لثه، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب در آن ناحیه است.»

استفاده از نخ دندان یک بار در روز معمولا برای بهره مندی از این فواید کافی است.

6. اجازه ندهید مشکلات استفاده از نخ دندان مانع شما شود

نخ دندان کشیدن می تواند دشوار باشد، به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتریت. به جای تسلیم شدن، به دنبال ابزاری باشید که به شما در کشیدن نخ دندان کمک کند. نخ دندان آماده از داروخانه می تواند تفاوت ایجاد کند.

7. دهانشویه را در نظر بگیرید

تبلیغات دهانشویه را برای سلامت دهان ضروری می کند، اما بسیاری از مردم به دلیل اینکه نمی دانند چگونه کار می کند از آن صرف نظر می کنند.

شوارتز می‌گوید دهانشویه از سه طریق کمک می‌کند: میزان اسید موجود در دهان را کاهش می‌دهد، نواحی که تمیز کردن آن‌ها سخت است در داخل و اطراف لثه‌ها را تمیز می‌کند و دندان‌ها را دوباره معدنی می‌کند.

او توضیح می دهد: «دهان شویه به عنوان ابزاری برای کمک به تعادل همه چیز مفید است.

من فکر می کنم دهانشویه مخصوصا برای کودکان و افراد مسن مفید است، جایی که مهارت های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است ایده آل نباشد.

از دندانپزشک خود برای توصیه های خاص دهانشویه بخواهید. مارک های خاص برای کودکان و افرادی که دندان های حساس دارند بهترین است. دهانشویه با نسخه نیز موجود است.

8. آب بیشتری بنوشید

آب همچنان بهترین نوشیدنی برای سلامت کلی از جمله سلامت دهان و دندان است.

علاوه بر این، به عنوان یک قانون کلی، شوارتز نوشیدن آب را بعد از هر وعده غذایی توصیه می کند. این می تواند به شستن برخی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی های چسبنده و اسیدی بین برس کمک کند.

9. میوه ها و سبزیجات ترد بخورید

غذاهای آماده مناسب هستند، اما شاید برای دندان های شما چندان مفید نباشند. خوردن غذاهای تازه و ترد نه تنها حاوی فیبر سالم بیشتری است، بلکه بهترین انتخاب برای دندان شماست.

شوارتز می‌گوید: «به والدین توصیه می‌کنم که کودکان خود را تشویق کنند تا در سنین پایین غذای جامد بیشتری بخورند و بجوند.

بنابراین سعی کنید از مواد فرآوری شده که بیش از حد نرم هستند اجتناب کنید، از برش دادن چیزها به قطعات کوچک خودداری کنید و آن فک ها را فعال کنید!

10. شیرینی و ترش را محدود کنید

در نهایت قند موجود در دهان به اسید تبدیل می شود که مینای دندان را از بین می برد. این اسیدها هستند که منجر به پوسیدگی دندان می شوند.

میوه های اسیدی، چای و قهوه نیز می توانند مینای دندان را از بین ببرند. در حالی که لازم نیست به طور کامل از این غذاها اجتناب کنید، اما مراقب باشید ضرری ندارد.

11. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید

عادات روزانه برای سلامت کلی دهان بسیار مهم است. با این حال، حتی با وجدان ترین مسواک ها و نخ دندان ها نیز نیاز به مراجعه منظم به دندانپزشک دارند.

حداقل باید دو بار در سال برای تمیز کردن و چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می تواند پلاک ها را از بین ببرد و حفره ها را تشخیص دهد، بلکه می تواند مشکلات احتمالی را نیز تشخیص داده و راه حل های درمانی ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.